søndag 7. juni 2009

Så var denne helgen også over



Da har jo bare denne helgen føket avgårde, og snart er det jammen meg skoleferie.

Denne helgen har vi virkelig slått oss på stortromma og hatt dager for ungene....bokstavelig talt. Meg og min venninne Tove tok 3 unger hver med oss på Soma gård på lørdag. Vi var der i hele 8 timer, og ungene ville ikke hjem etterpå. Tror jammen meg de bare kunne sovet på loven og fortsatt dagen etterpå. Soma gård er jo en fantastisk plass for ungene med lekeapparater og masse dyr som de kan klappe og kose med. Det som er kjekt i denne parken er jo at ungene kan gå inn til alle dyrene og klappe og kjenne på dem. Så vi pakket kjølebagger og grillet og koste oss hele lørdagen.

Idag var det like fint vær, så da tok vi turen sammen med min bror til Tungenes fyr. Det er jammen meg en vakker plass når det er så fint vær som det har vært idag. Helt uti havgapet har vi vært på picknik idag.

Det som er herlig med slike dager som dette er jo at ungene glemmer at de kan krangle med hverandre :-) Det beste er rett og slett å komme seg ut og slite de skikkelig ut slik at de legger seg som noen slakt om kvelden :-) Rett og slett deilig for både store og små å kjenne at man rett og slett er trøtt når kvelden kommer.

Alt i alt en nydelig helg! Legger ved et bildedryss fra Soma gård dagen igår :-) Får krympe litt mer bilder og legge ut noen fra Tungenes fyr også.

Å kjøre eletrisk traktor er jammen meg gøy!

Frøya slapper av på den store hoppeputa :-)


Her er ungene inne og klapper geitene


Frøya studerer alle kyllingene



Oscar konsentrerer seg med eletrisk gravemaskin. Tror han satt her i nærmere en time :-)


Frøya måtte jo også prøve seg på en sykkel......litt stor men....
Mmmmm deilig med grillet mais

Frøya storkoste seg med hønene

Livar og Oscar matet lammene med høy.

Frøya studerer lammene

1 kommentar:

Anonym sa...

kjempe fine bilder!!

aina