onsdag 11. mars 2009

Lengter etter sommer



Overskrifter sier sitt :-) Jeg lengter enormt etter vår og sommer. Idag var det rene vårværet her,og det var jo bare så herlig å bare være ute og jabbe med naboer og tusle rundt og selge lodd for turnen :-) Man blir liksom i godt humør av et slikt fint vær. Så jeg håper bare at finværet fortsetter.

Her er en side jeg har scrappet i ren frustrasjon over at jeg ikke fikk så godt til mesterligaens finaleoppgaver. Bilder er fra Tromøy ifjor. Når disse bildene tas så er det faktisk 31 grader i skyggen. Frøya sitter i en stol og bare nyter varmen. Klær og bleier er ikke noe vits i å ha på for det var jo så varmt :-) Åhh når jeg ser slike bilder så gleder jeg meg utrolig til sommeren. Skal jammen meg nyte hver en dag for nå er det siste sommer jeg er fullt hjemme før jeg i september begynner å jobbe igjen.

Det skjer saker og ting i heimen denne uken. Det skjedde noe trist her på mandag. Og det var at kosekatten "knuppi" døde. Hun var en perserdame på 12 år og en fantastisk herlig katt som jeg aldri kommer til å glemme. Plutselig bare sluttet hun å spise og på 3 uker ble hun radmager. Tok henne til dyrlegen på mandag og da fant han en kreftsvulst i magen på henne så det var ingenting å gjøre. Da måtte jeg bare ta valget der og da og velge det beste for katten. Men gud så grusomt det var. Alle var utrolig glad i katten. Reaksjonen når Oda kom hjem senere på kvelden var grusom. Hun gråt og gråt over at katten var død. Uff ikke bare bare for en liten jente å skjønne at katten faktisk er død og ikke kommer igjen. Så det har vært sorgens dager her men det går bedre nå. Jan begravde katten i hagen så da vet vi iallefall hvor den ligger. Jeg er jo litt sånn gammeldags sånn. Vi har hatt katt i 17 år så nå er det virkelig rart her hjemme uten en katt.

Ellers så har jeg jo snart bursdag.....så da ville jeg rett og slett invitere 7 venninner på god mat og drikke her på lørdagskvelden. Har til og med "lurt" vekk både mann og barn så vi damer får huset alene. Det gleder jeg meg masse til. Feirer ikke noe rundt tall, men en fin anledning til å få innvitert til en hyggelig kveld sammen med venner. Så jeg får vel snart begynne å bake og vaske litt så jeg blir ferdig til lørdag :-)

3 kommentarer:

Maya sa...

Så herlig og sommerlig side...det skal bli litt godt med varmere dager...jeg må si det...selv om jeg digger bløte ekle vinterdager og jeg da :-)

Tonje sa...

Åh, jeg kjenner jeg gleder meg til sommeren!! Nydelig LO:-) Jeg har en award til deg i bloggen min

Monica sa...

Stakkars Oda og resten av dere, det var trist, selv om du tok rette valget. Dere får ta vare på minnene.
Herlig sommerLO, jeg lengter sååå etter varmere, tørrere dager, det skal bli så deilig å ikke bekymre seg for slaps og snø.
Kos deg masse med bursdagsfeiring, det blir nok en koselig kveld :)
Klem fra meg