søndag 27. mai 2007

Herlig søndag....

Idag er det søndag og det har forsåvidt vært en avslappet dag. Vi tok oss en tur til stranden Ølberg idag og besøkte ett vennepar av oss som har campingvogn der. De som vi besøkte vil jo lokke oss til og kjøpe campingvogn og sette den opp på Ølberg...men jeg tviler på at vi tar det skrittet og gjør noe med det. Vi er liksom ikke noe campingliv folk....har jo aldri sovet i en campingvogn en gang...eller jo en gang når jeg var liten og var med tanten og onkelen min på tur.

Oda er på overnatting hos farmor så da tok resten av familien turen ut og luftet vingene.

Det var en kald noravind der ute idag men jeg fikk alikevel tatt noen bilder med kameraet. Prøvde meg ut litt med telelinsen idag. Merker at man må jo gå laaaangt ifra motivet når man bruker telelinse. Skulle så gjerne ha hatt en 18-200mm linse. Hmmm får ønkse meg det til jul av nissen så får jeg heller bare være snill frem til jul.

Nå har jeg endelig funnet brukermanualen til kamera som jeg nesten har brukt et år på og finne. Hadde visst gjemt den en lur plass når vi skulle pusse opp. Så nå må jeg lese litt i den, og finne ut litt mer med kameraet enn kun bruk at den grønne knappen. Skulle så absolutt hatt meg ett skikkelig fotokurs. For det er jo såååå mye mer man kan gjøre med kamera enn og bare trykke rett av knappen.

Ikveld skal jeg rett og slett scrappe litt...så nå må jeg finne meg en skisse og få scrappet to ståendes bilder til Oda sitt album. Det er så fort gjort og bli sittendes foran dataen når jeg egentlig skal scrappe.....vips så går kvelden liksom bare fra meg.

Men idag har jeg bestemt meg for at jeg skal scrappe en lo til Oda så da må jeg bare komme meg igang. det gjelder bare og finne ut hvordan denne lo'en skal se ut til slutt.

Viser litt bilder fra dagens tur til Ølberg stranden......det var bikkjekaldt når nordavinden sto rett inn, men det så ikke ut som Oscar brydde seg om det :-)
Han ville jo helst bade han men der går grensen :-)



1 kommentar:

Anonym sa...

Så fint det øverste bildet av Oscar var. Jeg er enig med Marianne at dere godt kan få dere campingvogn på Ølberg :) Tenk så kult da og sitte der og scrappe på dagtid, mens mannfolka er på jobb :p