onsdag 9. januar 2008

Hverdagslige ting.....

Phuuuu det er jammen meg herlig når småtrollene i huset er iseng. Idag er det en slik dag der jeg faktisk har gledet meg til de skal legge seg og at jeg da kan få litt tid for meg selv uten noen som maser og tjaser rundt beina.
Jammen meg er det snart helg igjen. Gleder meg til månedene fremover nå når det blir lysere og lysere for hver uke som går. Kan ikke si at jeg liker vinteren noe særlig.....men derimot så elsker jeg våren og sommeren.

Idag har Oda hatt fri fra barnehagen, så da må jeg jo finne på noe med ungene eller så klikker man med å bare sitte inne. Været her idag er skikkelig ekkelt....vind og surt regn som pisker i ansiketet. Så idag tok jeg turen til Elisabeth, og var der hele formiddagen....hun hadde jo bakt herlige rundstykker så vi var der og koste oss på lunch idag. Den dama der er virkelig en reser på bakverk, så jeg har virkelig noe å lære der.

På ettermiddagen idag så har vi vært hos svigermor. Hun fyller nemmlig 65 år idag. Ungene hadde med hver sin pakke som de hadde pakket inn. Vi fikk servert herlige smørbrød og kake. Jeg har jo begynt et nytt og bedre liv så jeg skal jo igrunnen holde meg unna søtsaker, men jeg tok en cm av kaka alikevel bare for å være litt høflig og for å få en liiiiiiten smakebit.

Ellers så går mye av tankene i København for tiden. Den 23 mai er jo den store dagen der vi gifter oss, og det er mye som spinner i hodet om nettene i forhold til den dagen. Men nå er både flyreisen og hotellet bestillt og betalt så nå er iallefall det i boks. Må jo si at jeg gleder meg bare mer og mer til denne turen.....og det er jo også kjekt at de som vi har valgt til forlovere også gleder seg masse. Vi har jo alle 3 unger hver.....så bare turen uten barn er en gave i seg selv. Driver nå og planlegger resturanten vi skal spise på på selveste vielsesdagen. Min far har forelsått Wallmans salonger. Der får vi jo et forykendes show og 4 retters middag og også inngang til nattklubben etterpå. Da er det jo show hele kvelden mens man spiser. Har snakket med et annet vennepar som har vært der, og de skryter noe voldsomt at plassen. Så visst det er noen lesere der ute som vil dele noen erfaringer om den plassen så må dere gjerne skrive noen ord.

Bildet over her som er lagt inn er fra "kongens have". Det er fra en flott stor park som er rett ved den norske ambassaden. Der tenkte vi at vi skulle ta noen bilder av oss og forlovere etter vielsen. Må nok også ha med en flaske vin og kose oss med i denne parken for den er jammen meg flott. Håper bare på fint vær denne helgen. Akkurat været kan vi jo ikke gjøre så masse med med jeg håper alikevel av værgudene er snille denne helgen. :-)

Nå har jeg vært ute og "luftet" meg to kvelder på rad, så idag skal jeg bare nyte kvelden på scrapperommet og prøve og få enda mer system på scrappesakene.

1 kommentar:

Monica sa...

Åh, Anne, jeg kjenner jeg blir litt sånn spent og rørt på en måte, når du skriver om bryllupet deres. Det er jo så likt som oss (ambassadebryllup i utlandet) og det er ikke lenge siden så jeg kjenner følelsene og tankene komme tilbake *sukk* Gled deg masse, det er virkelig en fantastisk flott dag! Håper været blir bra, årstiden er ihvert fall den rette. Våren er deilig og sommeren også, men vinteren...ja, jeg er som du skjønner enig med deg ;)
Gleder meg til å følge deg i forberedelse og ikke minst til bryllupsbildene kommer. Den parken ser jo kjempefin ut!! Og Wallmans - been there, i Oslo riktignok, men er vel samme opplegget og liker du musikaler og sånn type show så er det midt i blinken!! Lykke til! *klem*