tysdag 1. januar 2008

Ut på tur.....

Idag har det vært en nydelig men kald dag her. Det har vært noen kuldegrader, men idag måtte vi ut og prøve den nye sparkesykkelen Oda fikk til jul. Så da var hele familen på spasertur og gikk en god tur som endte opp i barnehagen til Oda så de kunne få gå inn og leke litt med lekehytter og disser.
Ungene var oppunder taket her inne idag, de hadde tydeligvis masse energi som måtte ut av kroppen. Så da bar det ut på sparkesykkel og trehjulsykkel. Oscar fikk ny hjelm av mormor og morfar til jul, så da måtte jo denne testes. Oscar er jo så flink til å sykle.....han trør for harde livet om det er opp bakker eller ned bakker. Så det var rett og slett herlig å komme seg ut og få litt røde kinn idag.
Imorgen skal jeg innom jobben en tur og søke om lenger permisjon. Har lyst til å være hjemme det førte året Oda begynner på skolen. Så i august begynner hun jo på skolen, så da må jeg søke 1 1/2 år til permisjon fra nå av. Høres utrolig lenge ut men jeg regner med at jeg ikke angrer på det. Ungene er jo bare små en gang og enda syns jeg Frøya er altfor liten til å ha i barnehage. Jeg har lyst til å kose meg ekstra lenge hjemme med henne også. Vet ikke helt hvilke regler de har i staten, men jeg tror ikke de er vanskelige på jobben.....håper for all del ikke det for da sliter jeg jo litt.

Her er vi innom barnehagen til Oda og leker på den store båten.

Titt tei


Oda er stolt som en hane på den nye sparkesykkelen hun fikk av farmor til jul :-)


Sykkel gutten våres med ny hjelm :-)


2 kommentarer:

Sylvi sa...

Ønsker deg det beste for det nye året! *klem* Utrolig semningsfulle, flotte bilder du tar fra hverdagen. Skjønne unger :-)

Tusen takk for mange hyggelige kommentarer i bloggen min! - det har jeg satt STOR pris på, Anne *klem*

Catrine sa...

Godt nytt år!
Så mange flotte bilder!
Håper det går i orden med permisjonen din. Og som du sier, man kan ikke angre på den tiden man bruker på barna sine! Jeg er så glad for de årene jeg var hjemme, og må innrømme at jeg savner mer tid med dem nå som jeg jobber fullt.
Ha en fin torsdagskveld!
*klem*