laurdag 19. april 2008

Dagstur til Ormen lange



Finværet fortsetter her på Sola, og idag tok meg og min venninde Lena turen til Ormen lange. Oda hadde også med sin venninde Ranveig. Vi pakket mat og drikke og tok med oss engangsgriller og dro avsted. For en fantastisk flott dag. Vi koste oss like mye vi voksne som ungene gjorde, og nøt dagen til fulle drag. Slike dager som dette er bare herlige. Vi fant oss en god lun plass i le av skogen og det ble jo så varmt at jakkene måtte rett og slett av en stund. Vi laget til skikkelig picknick på plenen med tepper og sitteunderlag.

Ungene koste seg i skogen og plukket blomster og slengte seg på slengdissa. Til slutt så fant de en skikkelig "sklie" av gamle blader som visst nok var fryktelig moro. Ikke fullt så moro for oss foreldre som skal vaske klærne etterpå men pytt pytt.

Alt i alt en strålende dag, så jeg blir gjerne med igjen Lena :-) Jeg har til og med fått soleksem på brystkassen, så sola tar jammen meg godt nå. Selv med solfaktor 30 i ansiktet så har jeg jammen meg fått god farger idag også. Fortsetter dette så blir vi jo brune til sommeren!

Legger ved et lite bildedryss fra dagen idag. Som vanlig blir det tatt masse bilder. Når man først er inne på bilder så har jeg klart å legge kameraet hjemme i flere dager nå så nå var det på tide å knipse litt igjen.

Oda på slengdissa.......denne var visst fryktelig moro å holde på med.

Ranveig synes også det var stas med slengdissa :-)

Det var masse smørblomster som ungene plukket masse av.

Oscar plukker smørblomster :-)

Visst man får gul hake når man holder en smørblomst under haken så liker man smør sier Oda.

Embla koser seg i skogen

Smørblomster i fleng.....et godt tegn på VÅR

3 gode venner har plukker masse blomster

Mmmmm det var jammen meg godt med grilla hamburgere

Etter maten fikk ungene grille marshmellows

Det er VÅR.......og Oda renner i en haug med gamle blader


Ellers så går lørdagen stille og rolig her i heimen. Med så mye frisk luft på kroppene våres så blir man jo helt "pudding" når kvelden kommer. Men det er herlig også å få være så mye ute etter en høst med masse regn. Etter turen ble Oda med Ranveig hjem på overnatting, så er her det bare 2 rakkerunger i heimen inatt :-)

Imorgen tror jeg rett og slett at jeg vil være i hagen og luke og ordne litt i bedene og kanskje kjøpe oss litt sommerblomster og pynte litt med. Syns jo enda det er litt tidlig, men jeg får se hva dagen bringer.

1 kommentar:

Grethes Kreative Hjørne sa...

Jeg skulle så gjerne vært med, men det får bli en annen gang.
Det ser ut som dere har kost dere masse.
Guri malla så lik Embla var på Lena. Ingen tvil om hun var datteren til ;)