søndag 13. april 2008

Du verden for en overraskelse *dån*



Det har virkelig vært en overraskende helg for meg denne helgen. Lørdagen startet helt normalt med at jeg faktisk fikk sove frempå litt på morgenkvisten. Været var så som så, så dermed så begynte jeg å rydde ungene sine rom og var virkelig i vaskemodus, da det plutselig ringte på døren. Meg og Oscar lukket opp døren og der fikk jeg meg en virkelig bakoversveis :-) Der sto det 10 av mine venninder og sang for full hals.....melodi "OL floka"......nå er tiden inne.....Anne skal gifte seg med Jan...osv osv.....jeg kjente at jeg ble helt satt ut for dette var helt UVENTET. Etter hvert som jeg faktisk hørte hva de sang, så forsto jeg jo at nå skal vi dra avsted og jeg skulle være med. Ååååååååå grøss og gru hva har denne "galne" gjengen nå funnet på. Fikk klar beskjed at jeg skulle pakke en bag med toalettsaker og et skift. Resten ordnet de andre. Kjente at jeg begynte å skjelve i hele kroppen for dette kom jammen meg brått på :-)

Nå var visst tiden kommet til ÅRETS UTDRIKNINGSLAG :-) Som sagt for de av dere som ikke har fått dette med seg så gifter Jan og meg oss i København 23 mai 2008

Turen bar avsted og jeg hadde jo ikke peiling hvor dette skulle ende.......turen gikk oppover i fjellene så da tenkte jeg først Egersund, men der tok jeg feil. Så svingte vi opp mot Sirdalen og da tenkte jeg at nå skal vi til Sirdalen. Men ideen tok brått slutt når vi svingte opp mot Gilja. Vi skulle nemmlig til Frafjord. Min forlover Elisabeth hadde booket oss inn på en vertikaltdelt hytte der hun hadde leid begge hyttene. Dette var jo helt GENIALT. Kjente det bruste i hele kroppen på at dette var både skummelt og samtidig utrolig morsomt.

Vi kom frem til hytta, og da var det bare å lempe av litt bagasje før det bar rett i bilen videre.......turen endte til parkeringsplassen som fører opp til Månafossen. Denne turen har jeg alltid hatt lyst til å gå, for jeg har ikke vært der siden jeg gikk på barneskolen. Så da lempet alle på seg ryggsekker og jeg hadde jo ingenting :-) Steikje bananas for ett terreng ....her bar det rett opp i stinrøysa...kjente jo melkesyren angreip beina til slutt og vi måtte faktisk ha noen pauser. Men til slutt så kom alle opp og da var det jo lunsh for oss alle. Elisabeth hadde laget fantastisk gode rundstykker og kylling/pastasalat med alt tilbehør. Så vi skålet i både øl og vin og sang og trallet. Alle sang sangen som de hadde laget en gang til, og det ble mye lott og løye. En fatastisk utsikt til fossen, og været holdt seg faktisk tålig bra hele tiden. Utrolig fin tur til Månafossen.

Etter denne turen så var det tilbake til hytte der vi delte oss i to. Ved siden av hytten så var det jo et nyåpnet spa senter. Der skulle jeg og 4 andre :-) Jeg fikk massasjebenk med ekte jadesteiner. Benken varmes opp og det sendes infrarødt lys inn i kroppen, mens jadesteinene ruller og gir en herlig massasje fra topp til tå. Etter dette fikk jeg fotmassaje og jeg gikk jo bare rundt og gliste fra øre til øre. Utrolig deilig og avslappende.

Kvelden gikk slag i slag med taco og fahitas.......etter middagen ble det gavedryss på meg fra alle og enhver der jeg skulle gjette hvem som hadde gitt hva. Jeg bommet noen ganger og da måtte det jo drikkes :-) utpå kvelden var det SING STAR som bare tok helt av.....er jo rene poppstjernene den ene etter den andre.

Alt i alt en utrolig KJEKK kveld med mye god mat og drikke. Kjekt og se så masse venner på en gang. Når klokken ble 05.00 på morgenkvisten måtte vi bare gi tapt og komme oss i seng. Herlig å kunne sove til halv tolv UTEN unger rundt meg.

Elisabeth hadde laget en utrolig god lunsj.....etter kylling/pastasalat fikk alle hjemmelaget kanelboller med gul krem.....nammi nammi


Hilde, Elin, Marianne og Annette venter spent på maten :-)


Her er hele gjengen, bortsett fra Lena som tar bilde.
Fra venstre: Grethe, Hilde, Elin, Elisabeth, marianne, Annette, Anette, meg og min søster Karen

Lena :-)

Månafossen

Enda litt mer nærbilde av fossen

Utgangen av fossen

Grethe, Elin, Marianne, Annette og Karen ler godt her :-)

Singstar tar helt av på kvelden

Her ser dere to finalister...Elin og Hilde

Til frokost "dagen derpå".....her mangler det visst noen.....kan ikke helt skjønne det.

Ingen bilder dagen derpå.......

"Fyllebøttene" måtte trekke seg ut og få litt frisk luft :-)

Jeg må bare til slutt få takke alle for en heidundrandes flott helg. Dette kommer jeg til å leve lenge på, og jeg har kost meg en hel haug. Alt gikk som smurt og det var ingenting vi manglet. Helt super planlegging av hele turen og en EKSTRA stor klem til Elisabeth som har arrangert og stelt til hele turen. TUSEN takk Elisabeth.
Vil jo også takke alle ekstra godt for en MEGAKUL helg....takk til Grethe, Elisabeth,Hilde, Elin, Lena, Annette, Karen, Anette og Marianne for at nettopp dere gjorde denne turen ekstra kjekk.

7 kommentarer:

Monica sa...

Så utrolig gøy Anne!! Høres ut som en perfekt dag og det at de klarte overraske deg var jo prikken over i'en (syns jeg som ELSKER overraskelser). Mitt utdrikningslag bestod faktisk også av bl.a. SPA, "gjette-gave"-lek og singstar så jeg tror jeg skjønner litt av hvor gøy du hadde det :) Lev lenge på minnene fra denne dagen, en sånn venninne-oppmeksomhetsdag føles jo bare så utrolig bra!!
Stor klem

Ann Hedvig sa...

Ser ut som om dere har hatt det utrolig moro :o)

At de klarte å "ta deg på sengen" er jo omtrent det beste da, men SPA er vel ikke å forakte det heller!

mo9ca sa...

Å guriland, skal si du har hatt en kjekk helg!! Høres jo helt utrolig ut alt sammen; fra det å bli tatt så til de grader "på senga" som du gjorde, til tur på Månafossen, spa og singstar.... Nei, det hørtes jo heeelt topp ut!!
Har ikke sansen for de utdrikningslagene hvor det er om å gjøre å drite ut bruden mest mulig, så dette var helt i min smak!!
Kjekt at du delte opplevelsen med oss!

Ha en super dag videre!

Linn Hege sa...

Det hørtes ut som et kjempekjekt utdrikningslag!
Heldig du som har så gode venninner!

Annette sa...

hehehe.... Ingen som tok bilde av ansiktet ditt da de ringte på døra?!
Høres ut som samtlige hadde en super hyttetur!
Og at det rett og slett var et perfekt utdrikningslag! :-)

Grethes Kreative Hjørne sa...

Takk for ei super helg, Anne.
Jeg har storkost meg og kommer til å leve på dette lenge :D

Annette: Det ligger bilde av Anne idet hun åpner døren i min blogg ;)

Anonym sa...

yo yo yo vietnaaaam!

For en kongetur vi hadde i helgen!Dette lever vi lenge på og det beste var at du ikke hadde anelse på forhånd.DET GILLI FJESET NÅR DU LUKET OPP DØRA!"tji-hi"

Hildikken!