tysdag 25. desember 2007

1.juledag......




Så var jammen meg julaften over for denne gangen, og vi har jo også snart passert 1.juledag.
Vi har hatt en kjempekoselig julefeiring hjemme her hos oss. Vi hadde mine foreldre her og min svigermor og min samboers bror. Alt i alt var vi 6 voksne og 3 unger.....og det var søren meg mer enn nok når alle pakkene skulle åpnes :-)

Jeg hadde laget juleribbe på juaften med alt tilbehør......min far sa at det var den beste ribba han hadde smakt og det sier jo litt da *fnis* Alltid kjkt og lage til middag når man virkelig føler at alt har klaffet bra både med ribba, poteter, grønnsaker og saus :-) Til dessert hadde vi riskrem.....og tro det eller ei.....det var Oda som fikk mandelen iår....UTEN juks til og med, så hun var jo stolt som en hane. Så hun fikk marsipangrisen og sparer på den fortsatt.

Og det største av alt på hele julekvelden var når NISSEN kom. Jeg hadde ordnet med at en venninde av meg skulle komme og avlevere presanger i år for at de ikke skulle se hvem det var. Oscar sto med vide øyner og ville nesten ikke tro det var sant at nissen kom rett og slett inn i stua våres. Oda studerte og studerte og synes det var svært merkelig at nissen skulle ha DAMESKO! Fantes det virkelig damenisser?? Og det gjør det jo så klart :-)

Pakkeåpningen eller ble jo et leven uten like...jeg var så svett i toppen at jeg trodde rett og slett at jeg måtte ta meg en dusj etterpå. Det var så mye pakker at Oscar måte rett og slett gi tapt. Det ble for mye for han og det lå fortsatt 6 pakker til han når han våknet idag.

Dagen idag har vi bare kost oss hjemme her på restemiddag....og enda er det masse mat igjen så jeg fatter ikke hvordan jeg har tenkt når jeg kjøpte en diger ribbe. Men det er iallefall godt at det ikke ble for lite mat for det hadde jo vært skikkelig stusselig. Ungene har lekt med masse nye leker....og som vanlig ble det altfor mye gaver til ungene selv om vi bare hadde kjøpt en pakke hver.

Så var det jo fotograferingen på selvelste julaften....og som vanlig synes jeg at jeg fikk for lite bilder.....tok noen av Oda og Frøya foran treet før jeg heiv meg i dusjen ti over halv fem og skulle ha gjester klokken fem. Skikkelig hastverk i slutten. Heldigvis var Oscar hos min mor de siste timene før middagen skulle være klar, eller så hadde jeg nok stått der i joggebuksa når gjestene kom :-)

Tenkte jeg skulle ta noen bilder av alle 3 ungene imorgen når de igjen er pynta til fest på 2. juledag på middag hos svigermor. Fikk tatt litt levendes film da så det er jo kjekt og ha.

Nei nå skal jeg rett og slett ned i stua til min bedre halvdel og finne frem litt riskrem som vi enda ikke har spist etter middagen idag....vi var alel så mette at vi orket ikke å innta noe riskrem da men nå er det plass kjenner jeg :-)

Ønsker dere alle en videre god jul.............


Ei som venter på gjestene


Nå er det jul........


Foran juletreet

Oda måtte gi en klem til nissen...selv om hun var veldig skeptisk


Oscar får pakke av nissen


Full konsentrasjon

2 kommentarer:

Vibeche Bergqvist Ellingsen sa...

Så herlige bilder :)
Ser ut som dere har storkost dere på julaften :)
Ha fortsatt fin romjul.

Kjersti sa...

så fine julebilder :) - ser ut som dere har kost dere skikkelig ja! Og godt gjort med god ribbe...