tysdag 19. juni 2007

Har feiret dåp og 2 års dag på samme dag.....

Ja dette har virkelig vært en travel helg men også en kjekk og innholdsrik helg med masse gode minner :-) Vi feiret jo Frøya sin dåp på søndag og da feiret vi også Oscar sin 2 års dag. Søndagen var veldig kjekk dag men også veldig travel. Du kan trykt si at vi var slitne når ungene var i seng klokken åtte på kvelden....de siste gjestene gikk halv åtte så jeg var rimelig "kjøttkake" når jeg da endelig kunne slenge meg ned på sofaen og rett og slett bare nyte freden. Frøya fikk utrolig mye fint til dåpen, og Oscar fikk mange flotte pakker med mange traktorer :-)

Når det gjelder bilder fra dåpem så vi jeg mer eller mindre si at det var temmelig fiasko bilder jeg har tatt. Vurderte og ta på Frøya dåpskjolen igjen idag og ta noen nye bilder for jeg sliter virkelig med og finne ett blinkskudd til og lage takkekort av. Det har jo vært kjempevær i flere uker men når dåpsdgaen kommer så er det temmelig grått og trist ute og det regner. Det lå liksom tunge svarte skyer over oss når vi var ute i hagen og fotograferte litt etter kirken. Så bildene synes jeg ble mørke selv med blits. Men jeg fikk iallefall tatt masse familiebilder og de ble jo ikke så verst da. Men jeg fikk ingen blinskudd av selve "dronningen" denne dagen.

Oscar som ble 2 år samme dagen var jo i fyr og flamem hele dagen. Det ble litt mer kav med og feire to ting på en gang enn jeg hadde forestillt meg på forhånd. Synes det ble litt kav når han skulle pakke opp alle pakkene sine samtidig som jeg ville ha noen gode familebilder før vi skulle spise. Ffrøya ble jo kjempevarm i strikket dåpskjole så hun var jo mega-blid når kjolen endelig ble tatt av etter x-antall timer. Jammen meg litt av en tvangstrøye egentlig *ler*
Jeg følte vel egentlig at jeg ikke fikk tatt nok bilder, men jeg tror det skal holde til hver sin lo til ungene iallefall...pluss litt i familiealbumen. Tok jo nærmere 300 bilder denne dagen, men 150 kan slettes med delete knappen ganske så kjapt vil jeg tro.

Vi hadde iallefall nok mat...og veldig god mat faktisk. Alle var veldig fornøyde iallefall. Vi hadde valgt koldtbord og det smakte fortreffelig. Så var det jo kaker og kransekake til kaffen.

Det var bestillt inn litt ekstra mat, for jeg ville ha noen venninder på lunsj på mandag etter dåpen. Så på mandag var vi 3 venninder her med unger og koste oss masse med GOD lunsj og kaker til kaffen. Jentene synes nemmlig at det var en god ide og ha en slik god lunsj på en mandag. :-)
Ungene koste seg også med masse søte saker selv om det ikke var lørdag. Slike dager som dette er rett og slett dager man bare må nyte mens man har dem. Så var jo været helt flott igjen på mandagen så da var ungene mye ute og koste seg i hagen men foreldrene satt inne og gasset seg :-)

Legger med et bildedryss fra den store dagen på søndag.......ser jo nå at jeg har glemt og ta bilde av gavebordet så det må jeg rett og slett gjøre imorgen. Litt kjekt og ha bilde av alt det hun fikk til dåpen.













Det ble ikke så mange bilder av Oscar når han pakket opp for jeg var rimelig stressa i toppen ett lite øyeblikk der....men det ble nå noen bilder av han også......her pakker han ivrig opp. På det siste bilde var han helt vill når han fikk blåse ut lysene på kaken........vi måtte jo tenne lysene 3 ganger slik at han fikk blåse dem ut.



He he denne kaken over her ser rimelig "kjip" ut i forhold til marsipankaken.....men jeg må bare si det at den er KNALLGOD.....en skikkelig kraftig sjokoladekake som man virkelig får følelsen av at man spiser sjokoladekake :-)
Alt i alt en flott dåpsdag og en herlig 2 års gutt i familien.

5 kommentarer:

Mona's scrapperier sa...

Syns nå du hadde mange fine bilder jeg da... Men jeg husker at jeg tok på dåpskjolen et par dager etter dåpen og tok skikkelige bilder. Litt bedre å ta det når ungen er opplagt og det ikke er 1000 andre ting en skal fikse.
Hver gang jeg ser på bilder av de 3 trollene dine så slår det meg at de er jammen meg like alle 3. Åsså de nydelige brune øynene.. sukk..

Catrine sa...

Gratulerer med vel overstått dåp og stor 2-åring! Synes du har mange fine bilder her. Men jeg innrømmer at jeg kledde på Hanna dåpskjolen og knipset ivei et par dager etter dåpsdagen for å få et ok takkekort! ;)
Ha en fin torsdag!

Annette sa...

Høres ut som en vellykket feiring av dåp og 2 års dag! :-D
Men helt sikkert utrolig deilig å kunne putte beina på bordet ved dagens slutt *knis*
Mange flotte bilder fra dagen hadde du også fått. Gleder meg til å se LOer fra feiringen.
Det var en nydelig dåpskjole forresten ;-)

Ser det er noen dager siden du skrev innlegget... Har du tatt nye bilder til takkekort?
Får vi evt. se? ;-)

Anne sa...

Heisann Annette!

Takk for hilsninger i dagboka mi.Jeg har faktisk ikke tatt noen mer dåpsbilder av Frøya....tror rett og slett at jeg bare skal lete ektra godt gjennom de hundre jeg tok på dåpsdagen og rett og slett bare bruke ett av de.

Monica sa...

Gratulerer med overstått dåp og bursdag. Vi hadde samme opplegget, nesten. Dåp på søndag for Benjamin og 2-års dag på mandagen (og barseltreff på tirsdagen). Alt gikk veldig bra, men litt slitne er vi jo her også.
Syns du hadde fåt mange fine bilder jeg. Vi derimot har allerede planlagt å ta på kjolen for å ta takkekort-bildet hjemme. Gjorde det samme med Julie...